Queen/King of the BVS

Queen/King of the BVS

Let’s fight for the crown!

Terug van weggeweest: Queen & King of De Beachvolleybalschool! De laatste editie stamt uit 2018, dus hoog tijd om dit toernooi weer nieuw leven in te blazen. Welke duo’s kronen zich aan het einde van de dag tot Queens & Kings of the BVS? Let’s get this battle started!

Datum: zondag 10 november 2024
Tijd: 15:00-17:30 uur
Locatie: Sportcampus Zuiderpark
Kosten: €30 per team

Na afloop kronen we de King and Queen en borrelen we in de beachbar.

Hoe werkt het?

Het toernooi wordt gespeeld in King of the Court format, oftewel: er staan 4 (of 5) teams op een veld. Je wil van de Challengers-side naar de Kings/Queens-side komen, want alleen daar kun je punten scoren. Elke ronde duurt 10 minuten, oftewel: je hebt 10 minuten om zoveel mogelijk punten aan de Kings/Queens-side te verzamelen. Na de ronde worden de big points voor het klassement verdeeld:

• Winnaar = 5 punten
  • 2e = 3 punten
  • 3e = 2 punten
  • 4e = 1 punt
  • 5e = 0 punten

De groepsfase bestaat uit vier rondes, waarbij je elke keer andere tegenstanders treft. Na die vier rondes wordt het klassement opgemaakt en ontstaat er een ranking.

De knock-outfase

De nummers 1-8 in de ranking spelen door voor een plek in de finale, de Gouden Fase. Via twee rondes + een lucky loser round worden de vijf teams bepaald die de grote finale gaan spelen.

De nummers 9+ in de ranking spelen natuurlijk ook nog een paar KOTC-wedstrijden om te bepalen wie de winnaar wordt van de Zilveren Fase (en dus de 9e plek in het totaalklassement behaalt).